22 Kasım 2021 Pazartesi

YAKTIN BENİ AHMET

Sıhhiye okulunda son gün aralık 1974'ün sonu kura çekeceğiz , asteğmen olarak yurdumuzun dört bir tarafına dağılacağız. Bir gece evvel rüya gördüm ,Kıbrıs'ı kurada çekmişim, sadece ben değil sınıf arkadaşım Şükrü Melek'te çekmiş, birlikte gidiyoruz. Ertesi sabah rüyamı arkadaşlara anlattım. Kıbrıs'ı kurada çekeceğime inancım sonsuz, bu müjdeli haberi Şükrü'ye de verdim. Rüyamı ciddiye aldı, canının sıkıldığını ifade eder tarzda "Ne Kıbrıs'ı, ben yakında nişanlacağım" diyerek yanından uzaklaştı. Kura günü 127. Dönem , 302 asteğmen adayı Sıhhiye Okulunun salonunda toplandık. Kura heyeti torbada 15 tane Kıbrıs kurası olduğunu söyledikten sonra Numara sıramıza göre kura çekimi başladı. Sıra bana geldiğinde arkadaşlara dönerek "Şimdi Kıbrıs'ı çekiyorum" diyerek elimi torbaya soktum. Yüzlerce minik silindir şeklinde duran kağıtlardan birini torbadan çıkarttım ve kura heyeti başkanı komutanımıza okuması için verdim .Gür sesi ile önce yaka numaramı sonrada gideceğim birliği okudu."13013 tabip asteğmen Ahmet Hatipoğlu, 1. Jandarma Komando Taburu emrine Kıbrıs". Güldüm, o kadar emindim ki şaşırmadım . Kura heyeti dahil bütün salonu biran sessizlik kapladı, sonra bir alkış koptu. Salonda çekilen ilk Kıbrıs kurası idi, Şükrü'ye döndüm ,"Biraz sonra sen de benimle geliyorsun" dedim .Kaderine teslim olmuş bir görünümde idi. Bir süre sonra sırası geldiğinde torbadan kurasını çekti ,aynı gür ses bir kez daha anons etti."13... Şükrü M. .... birliği emrine ,Kıbrıs". Kaderini yönlendirdiğime o kadar inanmıştı ki bana doğru acı acı baktı ve "Yaktın beni Ahmet" dedi.Bir alkış daha koptu. Bizim Şükrü'nün nişanı suya düşmüştü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder